piroger paj och plugg. och lite annat.

Idag ska jag göra piroger och en hallon paj. Och så fantastiskt roligt för det är första gången jag får använda ugnen på min nya fina spis som kom i tisdags! Jag vet inte om jag berättat det men vi hade ju en spis från typ 1700talet som brände i ena änden och var kall i andra och dn var så hemsk att jag grät ibland hehe men nu ska det göras ugns-bakat, gratineras och en massa bakning det vill jag lova!
Pirogerna blir taco-piroger för vi åt taco häromdagen och det blev över massor så jag tänkte vara lite påhittig med resterna och så blir det en hallon-paj (hjärtats favorit)

Jag har börjat få till en riktigt bra låt nu, länge sen jag hade inspiration, och häromdagen började jag plinga på gitarren och kom på ett komp som passade till en av mina texter jag nyligen skrivit, men som vanligt när man ska spela ihop text och komp så måste man ändra och grejja för att få det att sitta som man vill, det är work in progress men det tar sig iaf och jag ska försöka få till en liten inspelning så jag kanske kan få lite feedback på den tänkte jag:)

Jag har sjuttioelva olika halvfärdiga sånger sen senaste halvåret för jag kör fast som fan mitt i låt-tillverkningen, störande som fan men bra att kunna plocka fram och jobba på i brist på annat!
ska eventuellt spela med killen jag träffade i höstas och provspelade ihop med då, nu denna vecka. Han har grym talang! jag tror att vi skulle kunna klaffa väldigt bra ihop om vi fick mer speltid, men vi har båda pluggat och haft fullt upp i höst så förhoppningsvis kanske vi får igång lite speldejter nu så vi får se om det leder till något bra!

igår städade jag kliniskt överallt utom Helmis rum och golvet i mitt och Johans rum så det ska jag ta idag och tvätta lite och så ska jag göra färdigt min samhällskunskap.
Har legat i som bara den med plugg denna vecka så jag tog en välförtjänt sovmorgon till elva, såg tv till kl tolv och sen åt jag frukost och nu har jag legat i sängen och slappat! Riktigt skönt med helg när man jobbat hårt under veckan. Johan har ju även bytt så han jobbar dagskift nu på helgen, och det är så skönt att ha honom hemma om nätterna, så jag ska plugga idag så jag bara kan mysa med han ikväll!
Fantastiskt vackert väder är det ju idag oxå! synd bara att det är över tjugo grader kallt:/

nå det var väl det mesta

roger ut

Kommentera inlägget här :