Nytt år nya möjligheter!

Det är dags att släppa taget om det gamla. För jag har insett att det som varit inte ska behöva identifiera mig och den jag är. För medberoende maskrosbarn Jenny är bara en så ofantligt liten del av vem jag är. Jag är en kreatör, jag är amatör musiker, och väldigt bra på att laga mat, jag är så mkt mer än vad jag själv trott innan, och det är dags att börja släppa fram den Jenny som jag är, min verkliga identitet. Maskrosbarnet finns alltid kvar i mig, men det finns så mkt mer jag vill släppa ut och bjuda på i bloggen, så nu har jag påbörjat en radering av en massa gamla inlägg och ändrat inriktning på bloggen, välkomna henne ut i ljuset, den sanna Jenny, konstiga kreatören med skapar-sinne, för hon har suttit allt för länge i skuggan av medberoende-Jenny!

Radering av inlägg kommer att ta sin tid för jag har separations-ångest. Hehe. En hel del kommer att vara kvar, men inläggen om mitt förflutna gällande missbruk medberoende och psykiska besvär försvinner. Hädanefter ska det skrivas glada saker i denna blogg.

Ska göra om utseendet oxå (på bloggen alltså) Men det är inte prio ett.

Ska bli mer modig och börja lägga ut mina egna texter (har ju lagt upp en hel del eget i poesiväg och fått bra feedback på det) så nu ska jag börja lägga ut mer av min egna musik och texter, måste bara skaffa sånt här stim skydd först. Kanske till och med någon uppdatering med färdiga inspelningar (men vi tar ett steg i taget);)

Vi tar en dag i taget, och i sinom tid så kommer bloggen att se ut som den jag är idag, en själaglad och social individ, med egna tankar och känslor, en vacker och stark kvinna som klarat av en hel del jobbiga uppförsbackar men som inte låter det sätta fokus på hennes existens.

Och sist men inte minst, jag ska bli bättre på att uppdatera!

hej så länge!

Kommentera inlägget här :