Kesella hallon och städ-terapi.

Ja, jag vet inte om ni som läser tillhör den skaran av folk som faktiskt vet vem jag är IRL och som kommer från samma del av landet som mig, men är ni några av dem så vet ni ju om det hemska som hänt i arjeplog nyligen med den pojken som gick bort. Självmord gör mig otroligt sorgsen, speciellt när det gäller en ung människa. Jag kände honom inte men min bästa vän gjorde, och min bror och hans flickvän, och ja, många bekanta till mig kände honom oxå. Iaf, Jag har nån vecka innan den händelsen börjat få tankar kring döden, och ångest över det, sån har jag aldrig varit, jag har levt med insikten om att vi alla ska dö en dag, och att det är det absolut enda helt självklara i världen, vi lever och sen dör vi. Ingenting att grubbla på för det går inte att ändra. Och det är bara passa på att leva, älska och ta vara på det vi har. Men nu, så har jag bara fått stunder lite då och då helt apropå inget då jag fått sådan ofantlig dödsångest eller vad man ska kalla det, om det beror på att det varit mkt prat om självmordet i arjeplog eller vad det ska va. Iaf, det jag skulle komma till var, att tänk vad ett leende från någon du älskar kan få en att må bra, igår hade jag en släng av den där nedrans ångesten, och det var hemskt alltså, fy vad dåligt jag mådde, men så vänder sig Johan mot mig helt random och bara ler, utan anledning, och ångesten var som bortblåst.
Små saker som han och Helmi gör kan få mig så glad att jag börjar gråta och jag får helt enkelt vara så otroligt glad att jag har det liv jag har nu, och tacksam över att jag har det JUST NU och försöka vända tankarna åt det istället för att grubbla om att jag faktiskt ska dö. Jag är ingen som brukar grubbla på det, men jag antar att nu när jag lever ett bra liv, och äntligen mår så otroligt bra, så börjar jag inse, att det kommer att ta slut en dag, och jag mår inte längre så dåligt att jag vill dö, och då börjar tanken på det skrämma mig mer. Det är bara en period mina vänner, och jag ska INTE fastna i det!

Idag blev det taco paj till middag, supergod med en ordentlig äggstanning på grädde istället för mjölk. Receptet är mitt egna och jag ska lägga upp det inom kort.
Sen bakade jag en choklad-rulltårta med hallon och hallonkesella-fyllning i som blev fantastiskt god, fyllningen är enligt receptet vispad grädde, hallon och naturell kesella men jag ändrade om det hela och det var minsann ingen dum idé. det receptet lägger jag oxå upp sen:)

Sen hade Johan match så jag och lilla gumman åt rulltårta och såg farmen innan nattning, vi följer det ju slaviskt då fina A-K är med. En god vän till min pappa en gång i tiden, och jag är så glad att se henne i tv-rutan, världens gladaste och härligaste brud, så jag och Helmi hejjar som bara den på henne!

När det börjar lida mot godnatt för mig så kom ångesten tillbaka, så jag körde på ett säkert kort när det gäller att slå bort onda tankar för mig, lite träning och sedan städa! Tack gud för städning, vad gjorde jag utan att få städa bort demoner i min hjärna, mycket demoner = rent och snyggt, det är så vi gör det här på toppgatan;)

Nä vet ni vad, nu ska jag och Johan ta och duscha ( vi är btw värsta töntarna, för vi planerar in när vi duschar för att kunna duscha ihop, för det är så jävelusiskt trist ensam) och sen blir det godnatt.
I helgen åker förresten han och spelar SM final med korpen laget, i Linköping, så jag har pojkvän/barn- lös helg och jag och bäste Linnea ska ha mysfödelsedagsbowlingtårtaölTVSPELs-helg!<3


natti natt

Kommentera inlägget här :