Kassler med philadelphia och ananas !

Min Farmor brukade laga denna rätt fast med lite annorlunda ingridienser. Sen gjorde min mamma om den ytterligare, och efter det så gjorde jag och Johan om den lite oxå. Och vi äter det ofta!

Du behöver:
En bit kassler, ungefär 800 gram
Ett paket philadelhpia-ost.
ungefär 2 dl grädde
två burkar ananas (inte krossad)
Ett paket riven ost.

Skär kasslern i tärningar och lägg i en form.
Klicka ut hela paketet philadelphia jämt fördelat över kasslern.
Skär ananas i tärningar ungefär lika stora som kasslern och strö över formen. 
Häll grädde över alltihop och strö nästan hela ost paketet som topping.
sätt i ugnen på ungefär 200 grader i ca 20-30 minuter.


Orginal receptet serveras ihop med potatis-mos, men vi har den färdiga potatisgratängen från fresh-line (grön och vit förpackning)
Ja, jag kan laga potatisgratäng, men den färdiga är så otroligt god så man vill bara skrika när man äter den! Men somsagt det är en smaksak.
vi strör resten av den rivna osten över gratängen innan vi ställer in den så blir det lite extra;)

Servera med en god sallad och ISKALL mjölk:)

Skapad av min farmor Doris.

Kommentera inlägget här :