Kött-spartips-förkylning-födelsedag

Häromdagen fick jag en stor renbog av min fina svärfar. Jag tog ena halvan och gjorde iordning i ugnen i några timmar med endast peppar och salt. Så nu ligger den och gonar sig i ugnen igen och senare ska den avnjutas med potatiskroketter och grönpepparsås. Lite enkelt med de tillbehören då det är så mycket tid lagt på köttet, men jag är nämligen sjuk just nu så det får bli lite enkelt. Det är det som är så praktiskt med att förbereda kött i förväg, för det mesta håller sig vilt kött väldigt bra om det är tillrett på något vis, så då är det bara att ta ur kyl/frys och tillaga som man vill och är sugen på.
Och det fina med det jag gör idag är att det endast är saltat och pepprat, så blir det över något (vilket det ofta blir hemma hos oss) så skär jag upp det i mindre bitar och fryser in, håller i upp till fyra månader, och sen kan man göra en egen god pytt i panna av det vid ett senare tillfälle. Gör du då kanske korv en dag, och det blir över korv (eller kyckling eller what so ever) så frys in de bitarna oxå, i en egen liten plast-påse bredvid, och fortsätt så ett par middagar, så behöver du bara ta ur det ur frysen, steka, tillsätta lite potatis och lök så har du en fin fin middag för ett par stycken:) Stulet tips från min kära mor:)

I övrigt har jag suttit och lekt med bild collage på remby.com idag, fick använda Johans dator då min är för slö tydligen. Jag köpte den för bara nån månad sen och den är utvald av personalen i syfte att klara av musik-redigering och sådant, men den vill aldrig göra som jag vill och jävlas allmänt mycket för att vara så ny (trots uppdaterat virusskydd och så vidare) så på måndag ska jag ta mig en tur till media market och byta ut skräpet. Betalar man fem och ett halvt tusen när man lever på studielån så vill man ändå ha ganska så mycket dator för de pengarna iaf. (iof så betalade min finaste finaste sambo hälften för att han tyckte att jag behövde en egen dator då skolan började, men ändå, den var ju inte jätte billig.)

Nä, nu ska jag fortsätta med mat och diverse, ikväll blir det plugg då jag har prov på tisdag. Jag måste bara ta mig orken att sätta mig ned:/

Förresten, GRATTIS till min kära homeboy Anna-Karin som fyller 25 idag! Hade jag varit närvarande att fira dig så hade du fått en örfil i present men vi får ta det nästa gång vi ses istället:)

hejdå:)

Kommentera inlägget här :